El Consell Comarcal de l'Anoia considera imprescindible que el futur Pla d'Infraestructures de l'ATM contempli el tren gran entre Igualada i Barcelona

L’Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona està duent a terme diferents sessions informatives per recollir les aportacions del territori i l’ens comarcal ha suggerit també altres elements com el Carril Bus-VAO a la B-23 o nous aparcaments a l’estació d’Igualada

El Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia ha estat l’escenari de la primera sessió participativa i de presentació al territori del futur Pla d’Infraestructures 2021-2030 de l’Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona (ATM). Aquest Pla vol preveure les necessitats presents i futures del transport públic pel que fa a les infraestructures en les diferents comarques i ara, durant la seva redacció, està recollint les aportacions dels ajuntaments i els consell comarcals.

El Consell Comarcal de l’Anoia, que ha participat en aquesta sessió de planificació juntament amb alguns ajuntaments de la comarca, ha recordat la importància d’incloure al document el projectedeltrengran Igualada-Barcelona,unelementquenohi figuravai que,segons afirma el vicepresident Jordi Cuadras, és “una infraestructura del tot indispensable per a la competitivitat, el creixement econòmic i l’avenç social de la comarca de l’Anoia, creiem que hi ha de figurar sí o sí i així ho hem demanat”.

A la sessió també es van posar de relleu altres demandes com la importància de crear un carril Bus-VAO en l’accés a Barcelona per la B-23 i la necessitat de generar més espais d’aparcam e n t a l’estació d’FGC i Autobusos d’Igualada per a facilitar l’accés i intermodalitat del transport públic. A més, es va proposar valorar la supressió de passos a nivell i estudiar la transformació de la línia Llobregat-Anoia en un tren tram per incrementar la seguretat al seu pas pels municipis, així com la millora de la connexió ferroviària de Calaf. Es va suggerir també l’estudi d’un carril de ràpid accés a Igualada, exclusiu per a autobusos, des de la rotonda de la Masia fins a l’estació.

Cuadras assegura que “davant l’emergència climàtica que vivim, cal que treballem plegats per a fer possible un transport públic el més eficient possible i, en el nostre cas, cal que cerquem aquesta eficàcia i eficiència no només en les connexions amb Barcelona, sinó també amb la resta de municipis de l’Anoia i les ciutats mitjanes de l’Eix Diagonal”.

El vicepresident del Consell Comarcal de l’Anoia es mostra agraït “per la proximitat al territori i la bona disposició de l’ATM i, a més, pel fet que per primera vegada inclogui la comarca de l’Anoia en el seupla metropolitàd’infraestructuresdeltransportpúblic”. Des delConsell esvol col·laborar estretament amb Barcelona i l’Àrea Metropolitana ja que, com apunta Jordi Cuadras, “és la nostra porta d’entrada a Europa i al món i cal aprofitar la consciència territorial que amb aquest Pla volen tenir per a establir totes les aliances que puguem”.