La seu d'Empresa del Penedès serà a Igualada i Castells assegura la cocapitalitat

El govern igualadí assegura que es cerca una fórmula per a una línia de bus que cobreixi regularment tot l’Eix Diagonal

El 2018 que tot just ha acabat ha significat la consolidació del projecte territorial del Penedès, amb el nomenament d'un delegat, l'alcalde de Vilafranca Pere Regull. Fins al moment, en el repartiment de delegacions, ja se n'han distribuït quatre, entre elles Empresa, que anirà a parar a l'Anoia, a Igualada.

Interior de l'Ajuntament d'Igualada
 
L'avenç del projecte de la vegueria Penedès segueix a pas de tortuga, ja que la llei veguerial segueix congelada al Tribunal Constitucional espanyol. Ara bé, a nivell de planificació territorial, l'alcalde d'Igualada Marc Castells confirmava recentment que hi ha quatre competències que es descentralitzaran al Penedès: Cultura, Territori, Ensenyament i Empresa. Les tres primeres aniran a parar respectivament al Vendrell, Vilanova i la Geltrú i Vilafranca. En el cas d'Empresa, el batlle igualadí refermava que la seu es traslladarà a Igualada. Castells també va sortir al pas de les declaracions de l'alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, que va demanar que "com a ciutat més gran" de la nova demarcació, acollís les oficines centrals. Segons el batlle, "es digui el que es digui, la fórmula pactada és la cocapitalitat".

Des de l'Ajuntament d'Igualada s'assegura que la decisió és que no hi hagi preeminència d'una de les quatre capitals sobre les altres. Castells assenyala "la manca de recursos" de la Generalitat com el gran problema a l'hora de cristal·litzar el desplegament de les seus. Una problemàtica que afecta al departament de Vice-Presidència. Subratlla que "és important que haguem assolit un consens sobre les seus entre les diferents comarques i així que es descentralitzin noves competències seguirem amb aquesta línia d'acords".

Una línia de bus per a l'Eix Diagonal

L'alcalde igualadí mostrava fa dues setmanes el seu convenciment que hi haurà un servei de transport en autobús que recorri l'Eix Diagonal com el que hi ha per a la C-25. Castells avança que "cal un servei de transport més eficient" cap a Manresa, però que contràriament a l'Eix Transversal, "l'Eix Diagonal no és una carretera nova de trinca i hi han concessions que ja existeixen". En aquest cas, assegura que "s'estudiarà un nou encaix jurídic".