Una empresa engega la iniciativa per convertir Igualada en un "palau de congressos gegant"
La idea és fer de la ciutat com un destí prioritari per les empreses petites i mitjanes
L'empresa Desig Esdeveniments ha llançat aquest mes una proposta per convertir a Igualada en una meca de congressos. La iniciativa compta amb el suport de la Diputació i l'Agència Catalana de Turisme.
La marca Igualada pot tenir una oportunitat per reivindicar-se ara com a destí de congressos i convencions, tot aprofitant la inèrcia de Barcelona. Aquest és el projecte d'Igualada Turisme de Reunions, de l'empresa Desig Esdeveniments, amb l'objectiu d'ajudar a donar un nou model d'impuls econòmic a la ciutat i al seu entorn. "Identificar Igualada com a un gran palau de congressos, amb diferents oportunitats per a oferir" apunten des de l'empresa.
En els compassos inicials, la iniciativa portava el nom d'Igualada Convention Bureau amb el que es va donar a conèixer a les diferents institucions. Tant a la Diputació de
Barcelona com l'Agencia Catalana de Turisme els va agradar el projecte, animant a seguir endavant amb una sola observació: "canviar de nom". Això estava condicionat pel fet que a Catalunya "només podia haver-hi un sol Convention Bureau a la demarcació de Barcelona que aglutini tota l'oferta". Per aquest motiu el projecte pren el n om d'Igualada Turisme de Reunions (Igualada MICE). D'aquesta manera es podrà incloure a les propostes que els diferents organismes porten a terme per promocionar el territori.
Les funcions seran actuar com a oficina de promoció per captar nous congressos, reunions, conferències, incentius i esdeveniments, a més de donar suport i coordinació a qui ho necessiti. S'està treballant en crear activitats lúdiques i d'incentius per fer mes atractiu el venir a Igualada. Comercialment s'incidirà en empreses i entitats de tot el territori català, però també amb les d'Igualada i el seu entorn, perquè hi ha moltes possibilitats. Hi ha propostes de futur, com la creació d'una targeta de fidelització pels
assistents, l'edició d'un vídeo promocional i posar informació de l'oferta turística en diferents espais.
Fins al moment, s'ha treballat en un catàleg d'espais, de serveis i d'activitats que es una de les eines fetes, necessària pels promotors a l'hora d'organitzar una reunió.
Anualment es farà un inventari estadístic de les activitats MICE que es portin a terme a Igualada i el seu entorn per poder tenir dades a estudiar. S'ha posat en funcionament una web: igualadamice.cat i presencia a les xarxes socials @Igualadamice.