Ferrocarrils renovarà la via i millorarà el drenatge del túnel de Santa Clara, a la línia Llobregat-Anoia
- L’actuació també inclou la instal·lació de noves travesses per fer que la via s’adapti millor als efectes del canvi climàtic
- Els treballs s’emmarquen en el procés de renovació i manteniment constant de les instal·lacions d’FGC
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha publicat avui la licitació de les obres per a la renovació d’un tram de via al túnel de Santa Clara, a la línia Llobregat-Anoia. L’actuació ha sortit a licitació per un import d’1,1 milió d’euros (abans d’IVA) i, un cop adjudicada, tindrà un termini d’execució de 24 setmanes.
L’obra consistirà en la renovació integral de 400 metres de via a l’interior del túnel de Santa Clara, a l’alçada de l’estació de Manresa-Viladordis, al ramal de Manresa de la línia Llobregat-Anoia. Concretament, s’executarà una nova via en placa formigonada substituint la via en balast actual amb l’objectiu de reforçar l’estabilitat de la via, millorar el sistema de drenatge i evitar les filtracions d’aigua.
A més, en un tram d’uns 30 metres en corba a l’entrada del túnel se substituiran les travesses actuals per travesses monobloc amb tacó. Aquestes noves travesses, amb un pes més elevat i una superfície de contacte superior amb el balast, contribuiran a prevenir la generació de garrots en episodis de temperatures extremes, adaptant-se així als efectes del canvi climàtic.
Aquesta intervenció s’emmarca dins del constant procés de renovació i de manteniment de les instal·lacions que du a terme FGC per continuar donant un servei de qualitat a les persones usuàries, amb l’objectiu d’assegurar la robustesa de les instal·lacions i la fiabilitat i puntualitat en el servei.