080 Barcelona Fashion i Rec.0 convoquen la 13a edició del concurs per a dissenyadores, dissenyadors i marques de moda emergents

  1. La iniciativa pretén promoure el talent creatiu en un marc de sostenibilitat
  2. El projecte premiat participarà amb la seva marca a la pop-up store de 080 Barcelona Fashion del REC.0

 

080 Barcelona Fashion i el festival Rec.0 han convocat la 13a edició del concurs obert a dissenyadores, dissenyadors i marques emergents per trobar la millor proposta de moda emergent del territori. El termini per presentar candidatura està obert des del 16 de setembre fins al 17 d’octubre.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és promoure el talent creatiu emergent en l’àmbit de la moda i que el projecte premiat pugui participar en una edició del Rec.0, que es un gran aparador per promocionar i donar a conèixer la seva marca al públic final. Per això, se seleccionarà la marca més innovadora quant a disseny i creativitat; i es tindran en compte aspectes com la sostenibilitat, la circularitat, la producció local, la responsabilitat en l’entorn social, econòmic i territorial, la perspectiva de gènere, la diversitat de talles i el potencial de comercialització dels productes.

Aquest concurs és una col·laboració entre 080 Barcelona Fashion -la plataforma de moda que organitza el Departament d’Empresa i Treball, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda- i el festival Rec.0.

El jurat especialitzat encarregat d’escollir la proposta guanyadora està format per Marta Coca Ortiga, directora del 080 Barcelona Fashion; Marina Iglesias Valls, cofundadora de Recstores; Anna Porta Cortadella, dissenyadora de la marca Sita MurtEñaut Barruetabeña Amparan, dissenyador emergent i coordinador del màster de disseny de moda a IED; i el periodista especialitzat en moda Zoel Hernández López.

La proposta guanyadora tindrà un espai de comercialització i promoció al Rec.0, a la pop-up store de 080 Barcelona Fashion, del 5 al 8 de novembre de 2025, a Igualada. El projecte seleccionat es donarà a conèixer en un acte el dia 23 d’octubre.

Tota la informació per a participar-hi i les bases de participació es poden trobar a www.rec0.com.

El festival REC.0

Va néixer el 2009 per reivindicar i protegir el patrimoni industrial del barri del Rec d’Igualada. Dues vegades l’any i durant quatre dies, les velles fàbriques d’aquest barri esdevenen pop-up storesde moda i disseny.

Quinze anys després i amb 100.000 persones visitants en la seva última edició d’hivern, Rec.0 s’ha consolidat com la concentració més gran de vendes especials de marques i dissenyadors de moda que es fa a Europa, així com un nou format de retail atractiu i innovador tant per la indústria com per les persones consumidores.