La 8ena Jornada del Cercle de Turisme posa de relleu l'estratègia turística de les comarques barcelonines

La diputada de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç de la Diputació de Barcelona, Eva Menor; el director general de l’Agència Catalana de Turisme, David Font; l’alcalde de Manresa, Valentí Junyent; i la presidenta del Consorci de Turisme del Bages, Estefania Torrente, han inaugurat, aquest matí, la 8a Jornada del Cercle de Turisme, que ha servit per fer balanç dels resultats d’enguany i donar a conèixer el pla d’accions per al 2020 al membres del Cercle. Un any, el 2019, on l’impuls al turisme sostenible i responsable serà un dels temes claus com també el desenvolupament del l’Estratègia de Màrqueting de la Destinació Barcelona.

Durant la benvinguda, Menor ha explicat que «el món parla de com afrontar els reptes del futur, i organitzar aquestes jornades ho fem tots junts. Són reptes que tots tenim en comú i treballar conjuntament millora molts punts». A més, segons la diputada, la Diputació de Barcelona considera l’activitat turística, com una activitat econòmica, que genera un impacte important a la nostra societat: un 11% del PIB; un 12% d’ocupació laboral i que durant els darrers 4 anys, ha generat un increment dels llocs de treball superior al 15% i un impacte global de 2.000 milions d’euros el 2018, gràcies a la despesa que fan els visitants durant la seva estada entre nosaltres.

En aquest sentit, que l’activitat turística també té una projecció social i cultural, amb impacte sobre el medi natural. Per tot això, des de la Diputació de Barcelona es vetlla per la bona convivència de tot aquest conjunt de necessitats o serveis, entre els residents i els visitants i es vol garantir així, que la Destinació Barcelona, en el seu conjunt, es projecti com una destinació sostenible i responsable.

Durant la jornada, a més, s’han presentat diferents ponències sobre “Perspectives dels mercats turístics”, “La sostenibilitat com a eina de màrqueting’?”, o l”Overtourims & Undertourism”. Finalment, Andrea Villalonga, assessora en imatge personal i corporativa, ha parlat sobre la imatge personal.  A tarda, continua el Cercle de Turisme amb diferents ponències sobre turisme esportiu, turisme congressual o enoturisme.

El Cercle de Turisme és la plataforma de màrqueting turístic que impulsa la Diputació de Barcelona per dinamitzar el sector turístic públic i privat de la província de Barcelona, amb l’objectiu d’assolir un posicionament adequat a nivell nacional i internacional i que garanteixi un turisme sostenible i responsable, tant des de la perspectiva de l’oferta com de la demanda.