Airbnb fomenta el turisme sostenible amb el seu nou projecte i inclou Igualada dins la New Healthy Destinations Lab

La iniciativa tindrà com a prova pilot la ciutat d'Igualada, que serà recomanada per la plataforma als turistes que arribin a Barcelona

La plataforma Airbnb ha presentat avui un projecte per a fomentar el turisme sostenible a la jornada New Destination Igualada Summit. La iniciativa, en fase de prova pilot, consisteix a promoure les visites estrangeres fora de Barcelona.

L'empresa proposarà com a destinació el municipi d'Igualada. Tots aquells usuaris que preveguin estar a la ciutat Comtal més de quatre dies rebran una comunicació que els suggerirà visitar la capital de la comarca de l'Anoia. En aquest sentit, el director de la companyia per a Espanya i Portugal, Arnau Muñoz, ha assenyalat que el tipus de perfil dels seus clients és “el que vol viure una experiència local". 

Presentació dels resultats

La companyia ha batejat aquesta idea com New Healthy Destinations Lab i preveu implementar-la en altres països. El director de polítiques públiques i comunicacions, Chris Lehane, ha afirmat que aquest model “no serà només per a Catalunya, sinó per a tothom". D'altra banda, el responsable d'Airbnb a la Península, ha indicat que presentaran els resultats de la iniciativa a la tardor.

En el balanç, la plataforma de lloguers explicarà quins passos han de donar altres municipis per a incorporar-se al laboratori i així "generar un turisme sostenible".Aquesta informació serà fruit del treball conjunt de l'empresa i l'Ajuntament d'Igualada. A més, en aquesta prova participen tots els actors econòmics de la comarca. Marc Castells, alcalde d'Igualada i president de la Diputació de Barcelona, ha afirmat que aquest projecte permetrà que la ciutat sigui coneguda com a punt turístic: "Igualada vivia d'esquena al turisme, havia estat esborrada. La nostra aposta és posar-la de nou en el mapa", ha asseverat.

Impacte en l'economia local

El turisme sostenible també pot tenir efectes favorables en l'economia local i la demografia. Les comarques més allunyades de l'àrea metropolitana de Barcelona són les que tenen més dificultats per a emprendre negocis i retenir a la seva població.

Les visites de turistes, amb la col·laboració dels amfitrions, poden dinamitzar els negocis del municipi. Segons les dades del Consell Mundial del Viatge i el Turisme, aquest sector representa més del 10% del PIB mundial i genera un de cada deu llocs de treball.