Les Denominacions d'Origen del vi catalanes líders per cinquè any consecutiu a Catalunya

Continua creixent el consum de vi català amb DO a Catalunya, amb una quota de mercat del 38,74%. Des del 2010, ha incrementat en 11 punts

El consum de vi amb DO és l’opció preferent pels consumidors i el seu valor va en augment

Es confirma que els consumidors catalans aposten cada cop més pels vins elaborats en alguna de les 11 Denominacions d’Origen de Catalunya

DARP
Un moment de la roda de premsa
Per cinquè any consecutiu, els vins catalans amb Denominació d’Origen (DO) lideren el mercat a Catalunya. La quota de mercat del 2018 és del 38,74%, gairebé tres punts més que l’any 2017, que era del 36,04%, segons l’informe Nielsen encarregat per l’Institut Català de la Vinya i el Vi. Una mostra de la consolidació del vi català a Catalunya, tan al canal hostaleria com al d’alimentació.
 
En els darrers 8 anys, a més, la tendència ha estat a l’alça, amb un increment de fins a 11 punts: el consum al 2010 era de 27,8% i, ara, del 38,74%.
 
Aquestes dades s’han presentat avui als mitjans de comunicació per part del director general de l’INCAVI, Salvador Puig. “Un any més es demostra el dinamisme que les Denominacions d’Origen i els cellers duen a terme per tal d’incrementar la comercialització dels seus vins i, alhora, l’interès del consumidor pel vi català”, valora Puig. L’acte s’ha fet a Barcelona, a l’Espai Penedès de l’associació Tastavins Penedès.
 
Evolució volum de les Denominacions d’Origen catalanes (alimentació + hosteleria)
DARP
 
El consum català en hostaleria i alimentació
 
L’informe Nielsen analitza el volum i el valor de les vendes de vi en el canal hostaleria i en el canal alimentació. Si ens fixem en el canal alimentació, es repeteix el lideratge dels darrers tres anys i incrementa més de tres punts respecte l’any 2017, situant-se en una quota de mercat del 38,67%. En volum, aquesta quota representa 11,78 milions de litres de vi. Una xifra que creix any rere any i, per exemple, un 13% superior que l’any 2016, que estava a 10,23 milions de litres de vi.
 
Pel que fa el canal hostaleria, el vi amb DO catalana continua creixent i mantenint el lideratge que va iniciar l’any passat. La quota de mercat aquest 2018 és del 38,85%, més d’un punt que la quota de l’any 2017 que era del 37,42%.  En els darrers quatre anys, les DO catalanes han incrementat un 24% les seves vendes en aquest canal, passant de 6,17 milions de litres de vi l’any 2016 als 8,19 l’any 2018.
 
La quota de mercat de les DO’s catalanes
 
 
D’entre les Denominacions d’Origen catalanes, la DO Catalunya té el 16,32% del mercat, seguida per la DO Penedès, amb un 6,87% i la DO Terra Alta, amb un 5,18%.  Pel que fa el valor, incrementa en totes les Denominacions d’Origen del Vi, una dada molt positiva que mostra el reconeixement cap al vi català amb DO.
 
Un any més, aquestes dades expliquen el bon estat del vi català amb Denominació d’Origen i confirmen que la presència de vins catalans està consolidada i en augment.
 
El consum de vi català amb DO guanya quota de mercat a l’estat
 
A tot l’estat hi ha una preferència pel consum de vi amb DO i es manté en la mateixa xifra aproximada que l’any 2017, per davant del vi sense DO, el vi d’importació i el vi sense alcohol.
 
Pel que fa l’evolució de les vendes, disminueix molt poc el volum de vi amb DO’s de l’estat amb un -0,19% i incrementa el seu valor amb un 7,49%.
 
 
Evolució anual de les ventes de vi amb DO a l’Estat espanyol (Alimentació i Hosteleria)
 
 
 
DARP
 
El consum de vi català amb DO a l’Estat espanyol (sumant també Catalunya) creix, amb un 7,82% de quota de mercat, un punt més que l’any 2017. Si no tenim en compte Catalunya, la quota de mercat és del 2,55%, gairebé un punt més que l’any 2017. 
 
 
El consumidor català prefereix el vi amb DO
 
Si ens fixem en el consum de vi amb DO (catalanes i de la resta de l’estat), les dades demostren que el vi amb Denominació d’Origen és l’opció preferent pel consumidor català, davant d’altres opcions com el vi sense DO, el vi d’importació i el vi sense alcohol. Respecte l’any passat, el consum de vi amb DO creix un 1,39%, mentre les altres opcions disminueixen.
 
L’evolució anual de les ventes mostra que creix una mica el volum de vi amb DO però, sobretot, creix un 6,7% el seu valor. Una dada significativa perquè posa de manifest que els vins amb DO són més apreciats i més reconeguts.
 
Evolució anual de les vendes de vi amb DO a Catalunya (Alimentació i Hosteleria)
DARP