Els bons per a comprar al comerç local s'han consumit en un 99,63%

L’última campanya de bons per comprar al comerç local del municipi han estat un nou èxit. Tancades definitivament les xifres, la ciutadania va usar el 99,63% dels bons posats a la seva disposició: 9.963 del total de 10.000 bons emesos. La repercussió econòmica en els establiments participants ha estat el triple dels 100.000  euros aportats per l’Ajuntament.

Els sectors on més s’han usat els bons han estat els habituals en les campanyes dels anys anteriors: moda, calçat i joguines. Respectivament, s’hi han fet servir 2.691, 1.943 i 1.193 bons. Altres sectors amb força repercussió han estat l’estètica (817), la restauració (626) i la parafarmàcia (552).

La campanya de bons, la sisena que es fa a Calafell, va desenvolupar-se entre el 14 de novembre i l’1 de desembre. Són les dates de menys vendes al comerç local de tot l’any. De fet, per aquest motiu moltes botigues feien vacances al novembre. Els bons han aconseguit revertir-ho.

Per exemple, en les successives campanyes els bons han aportat a les dates de menys vendes de tot l’any una facturació equivalent a la d’un mes de juny. És a dir, de ser la pitjor època de la temporada baixa a resultats propis de la temporada alta.

La iniciativa es va posar en marxa per a pal·liar els efectes de la pandèmia de la covid en l’economia local. I va continuar amb la crisi inflacionista immediatament posterior. Ha esdevingut un factor important per millorar l’activitat comercial, especialment en dates que hi eren poc propícies.

En aquest sentit, l’objectiu dels bons és triple: fomentar el consum als establiments de Calafell, augmentar els ingressos dels establiments adherits i aprofitar l’avinentesa per una campanya de promoció dels establiments, serveis i productes.