El Gremi d'Hostaleria de Sitges celebra la VI Nit del Turisme fent balanç del 2025 i perfilant els reptes per 2026

La celebració ha tingut lloc a l’hotel Eurostars Sitges, on s’han reunit prop de 200 professionals del sector per posar en valor Sitges com a destinació cultural, gastronòmica i MICE de qualitat.

Sitges ha celebrat la VI Nit de Turisme, la gran trobada anual del sector organitzada pel Gremi d’Hostaleria de Sitges. Prop de 200 professionals s’han reunit a l’hotel Eurostars Sitges en una vetllada que ha combinat anàlisi, celebració i reconeixement. L’acte ha començat amb una conversa institucional entre l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, la diputada delegada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Ana Herrera, i el president del Gremi d’Hostaleria de Sitges, Oskar Stöber. Aquest espai de diàleg ha permès fer un balanç de l’any turístic, marcat per una intensa activitat promocional internacional, pels grans esdeveniments que atrauen turistes durant tot l’any i per l’impuls dels projectes vinculats a la sostenibilitat turística, la digitalització i l’accessibilitat.

L’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, ha remarcat que “una de les coses més positives que té Sitges és que sap adaptar-se a les coses que passen. Veiem que els mesos d’estiu fa molta calor i estan canviant les tendències, i hem tingut un juny molt bo i potser un agost no tan bo. Però aquesta adaptació és una gran virtut que té el sector i som referents en això, tenim molt bones valoracions amb el turisme MICE durant tot l’any i en grans esdeveniments que impulsen la desestacionalització”. Per la seva banda, la diputada de Turisme, Ana Herrera, ha volgut “felicitar a tot el sector turístic per la bona feina feta. Des de la Diputació, donem suport a un model que aposta pel turisme responsable com el vostre, que impulsa la sostenibilitat, la innovació i la gobernança compartida al servei del desenvolupament del territori. Desitjo que continuem treballant plegats, sector públic i privat, per continuar avançant en aquest model”. El president del Gremi d’Hostaleria, Oskar Stöber, ha afirmat que “Sitges és una destinació que funciona, però estem notant una baixada, la restauració ha patit una mica i també l’oci nocturn. Però mirem el futur amb optimisme i estem orgullosos de tot el que ens diuen els visitants que funciona, com la seguretat, l’organització d’esdeveniments o la qualitat de la gastronomia, però també hi ha coses que no funcionen tant com la neteja, l’estat de les platges o la mobilitat”.

La mirada al futur s’ha centrat en reptes com la millora de la satisfacció de residents i visitants i el desenvolupament de projectes estratègics inclosos en els Plans de Sostenibilitat Turística en Destinació —Next Generation EU. La digitalització és la base d’alguns d’aquests projectes, com el nou sistema d’intel·ligència turística, les actuacions en accessibilitat i la creació de tres noves webs de turisme, que permetran conèixer millor el perfil del turista i del visitant. Aurora Carbonell afirma que “el repte més important que tenim és com gestionem el visitant. Tenim un turista que pernocta amb prou excel·lència i de qualitat, però també molts visitants d’un dia, milions de persones que venen i que hem de saber com gestionar la seva estada, a vegades massificada, en la restauració, comerç o platges”.

Després de les converses institucionals, i abans del sopar, s’han lliurat els guardons de la Nit de Turisme. La Insígnia d’Or ha estat per Carme del Campo, que va ser durant molts anys gerent del Gremi d’Hostaleria; el guardó d’Amic Predilecte s’ha lliurat a Antonio Orozco i a Foment de Sitges; i les Plaques a les Tradicions Familiars se les han emportat el Port de Sitges - Aiguadolç per complir 50 anys, El Cable pels seus 85 anys de trajectòria, i Cal Pinxo, que ha arribat al segle de vida. Aquests reconeixements premien trajectòries, dedicació i compromís amb el model turístic de Sitges. La junta del Gremi també ha desvetllat alguns dels guanyadors de l’edició de tardor del Tapa a Tapa. Els accèssits han estat per Casa Roy 1956 i Vermutería Rojo, i el segon premi se l’ha endut El Vivero.

La VI Nit de Turisme ha consolidat novament aquesta cita com un dels moments més rellevants de l’any per al sector, un espai per fer balanç, reforçar aliances i dibuixar el futur d’una destinació que aposta per la qualitat, la sostenibilitat i la innovació.