L'Estratègia Espanya Turisme 2030 marca el camí cap a un lideratge més humà i sostenible
La ciutat de Càceres ha estat avui l’epicentre del turisme espanyol amb la celebració de la V Convenció de Turespaña, una trobada de referència que ha reunit administracions, entitats i professionals del sector per debatre sobre el futur del model turístic estatal. En aquest marc s’ha presentat l’Estratègia Espanya Turisme 2030, el full de ruta que marcarà les polítiques turístiques de la pròxima dècada.
L’acte ha comptat amb la participació del president del Govern, Pedro Sánchez, que ha subratllat l’ambició del nou pla: “Espanya ha de continuar sent líder mundial en turisme, però amb un model més sostenible i més humà.”
Una visió que reconeix que l’èxit turístic no pot mesurar-se només en nombre de visitants o ingressos, sinó en la seva capacitat de generar benestar, cohesió social i equilibri territorial. Tal com va destacar el president, el turisme només serà realment sostenible si ho és en tres dimensions —econòmica, social i mediambiental—, i si posa les persones al centre de totes les estratègies.
Un model amb rostre humà
La nova Estratègia posa el focus en tots els protagonistes de l’ecosistema turístic:
-
Els alcaldes i les alcaldesses, que impulsen i projecten els seus municipis com a destinacions vives i autèntiques.
-
Els emprenedors i emprenedores, que innoven, arrisquen i transformen l’oferta turística des de la base.
-
Els treballadors i treballadores, que sostenen cada dia amb professionalitat una de les principals indústries del país.
-
I els turistes, que busquen a Espanya experiències úniques i genuïnes, impregnades de cultura, hospitalitat i valors.
De la quantitat a la qualitat
L’horitzó 2030 apunta a un canvi de paradigma: passar d’un model centrat en el creixement quantitatiu a un que prioritzi la qualitat, la sostenibilitat i la vertebració del territori. Es tracta de consolidar un lideratge internacional no només per volum, sinó per excel·lència, resiliència i innovació.
El compromís del Govern, reafirmat avui des d’Extremadura, inclou una acció pública decidida i activa, alineada amb els objectius de transformació que el sector ja ve impulsant en els darrers anys. En paraules de Sánchez, “no es tracta només de créixer més, sinó de créixer millor.”
Turisme amb propòsit
Des de Càceres s’ha destacat la dimensió social i humana de la política turística: fer que el turisme contribueixi a millorar la vida de les persones, generant oportunitats i orgull de pertinença a tots els territoris.
Amb l’Estratègia Espanya Turisme 2030, el país es proposa mantenir la seva posició de lideratge mundial, però evolucionant cap a un model més equilibrat, sostenible i participatiu, que miri al futur amb responsabilitat i amb les persones com a eix central.