FAQ's sobre què i com reclamar davant l'apagada elèctrica

A continuació, recollim les preguntes i respostes que s’han donat davant l’apagada massiva elèctrica del dilluns 28 d’abril de 2025.

Es pot presentar reclamació davant la meva companyia d’assegurança?

Es pot i es recomana fer-ho. Es recomana prèviament revisar les condicions generals i particulars de la pòlissa. Es recomana revisar exclusions i davant de dubte tramitar el sinistre davant l’asseguradora.

Quina documentació he de presentar davant l’asseguradora?

L’asseguradora demanarà factures, fotografies per avaluar el danys. També, pot preparar un informe pericial; o bé, el pot sol·licitar. Aquesta documentació permetrà fer l’avaluació econòmica dels danys.

La mateixa documentació serà necessària si el sinistre no queda cobert i es vol valorar la reclamació per la via civil contra el causant dels danys i/o la companyia de subministrament elèctric.

Com serà el procediment de reclamació davant l’asseguradora?

El tràmit s’iniciarà amb una comunicació per escrit que haurà de reunir dades de la part que reclama; descripció detallada dels fets i danys, així com el motiu de la reclamació. Serà el moment d’aportar la màxima documentació possible.

Aquesta comunicació s’haurà d’enviar pels mitjans recollits en la pròpia pòlissa. En cas de dubte, es recomana enviar un burofax.

Es recomana conservar una còpia de tota la documentació enviada per acreditar la presentació en temps i forma.

Quin termini disposa la companyia asseguradora per resoldre la reclamació?

La companyia asseguradora disposarà del termini per resoldre el sinistre que estigui establer a la pòlissa. Com a regla general, el termini és de 2 mesos.

En cas de no rebre resposta es recomana dirigir-se al Defensor de l’assegurat, que consta detallat a la pòlissa d’assegurança. Si la resposta no es conforme a l’assegurat, es pot interposar reclamació davant la Direcció General de Seguros i Fons de Pensions.

Puc dirigir la reclamació a la companyia de subministrament del servei elèctric?

Es recomana esperar fins que es pugui conèixer de forma oficial i documentada la causa que ha ocasionat l’apagada elèctrica. Cal tenir en compte que si la causa es força major serà la defensa que al·legarà la companyia de subministrament del servei elèctric, per oposar-se a la reclamació de responsabilitat civil.

Per qualsevol qüestió, Pimec ha facilitat un servei d’atenció consultes especial i concret per resoldre qualsevol dubte sobre l’apagada massiva de dilluns 28 d’abril de 2025  apagada general 28 d’abril 2025 – Pimec