La Generalitat de Catalunya presenta l'oferta turística catalana en el mercat asiàtic per mantenir visible i activa la destinació Catalunya

Un total de 15 empreses i entitats catalanes participen a l’esdeveniment Dream to Travel, organitzat per la Pacífic Asia Travel Associaction (PATA), una associació de touroperadors de gran envergadura.

Malgrat les circumstàncies actuals, des de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) es continua treballant per reforçar el posicionament de Catalunya en el mercat asiàtic per tal de mantenir en un futur el creixement positiu que estava tenint la destinació en aquest mercat.

 

El Departament d’Empresa i Coneixement, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), segueix treballant per reforçar el posicionament de Catalunya en el mercat asiàtic. En vista a la progressiva obertura de fronteres, Turisme de la Generalitat de Catalunya continua actiu en els diferents mercats per seguir posicionant la destinació i per ajudar a les empreses turístiques catalanes a millorar la seva projecció i comercialització.

Segons el director de l’ACT, David Font, “és important que seguim presents i actius en el mercat asiàtic perquè quan la connectivitat aèria es vagi normalitzant, hem de poder recuperar els nivells de turisme que teníem en aquest mercat”. Darrerament, els mercats turístics emissors d’Àsia-Pacífic estaven experimentant un creixement molt pronunciat pel que fa al nombre d’arribades i de despesa generada a Catalunya. Font afirma que “hem de mantenir visible i activa la destinació Catalunya als mercats asiàtics per tenir una bona posició de sortida en el moment de la represa de l’activitat turística amb aquests mercats”. D’altra banda, pel representant de l’ACT, “el turisme asiàtic ens ajuda com a destinació pel volum de despesa que el turista genera a casa nostra i per la seva capacitat de viatjar durant tot l’any, facilitant així la desestacionalització de la temporada turística”.

Per aquest motiu, l’ACT ha impulsat la participació d’un total de 15 empreses catalanes a l’esdeveniment virtual Dream to Travel, organitzat per la Pacífic Asia Travel Association (PATA), la principal associació de touroperadors d’aquesta part del món. Es tracta d’una trobada que reuneix empreses de comerç de viatges de tot el món per aprendre, connectar i celebrar el poder dels desplaçaments durant aquests moments difícils.

Les empreses turístiques participants representen diversos àmbits com el turisme gastronòmic, edificis emblemàtics, empreses de màrqueting de destinació, allotjament i transport, entre altres. En concret són La Pedrera, Família Torres, Aborígens, Gremi d’Hotels de Barcelona, Casa Batlló, Codorníu, Barcelona Obertura, Larsa Montserrat, Hola Barcelona, Patronat de Turisme de la Costa Brava Girona, Across Spain, SOL-V.I.P. Travel, The Real Thing, Advanced Leisure Services i Turisme de Barcelona.

Dins la programació d’aquest esdeveniment, Catalunya ha tingut una presència destacada amb un showroom virtual i diverses experiències en directe. En aquest sentit, avui el director de l’ACT, David Font, ha mantingut una xerrada inaugural amb el director executiu de PATA, Dr. Mario Hardy, des de la Pedrera.

Entre els temes que s’han tractat, destaquen la reobertura del turisme a Catalunya, que segons Font, serà total a la nostra destinació “quan hi hagi reciprocitat per a països no europeus”. El director de l’ACT també ha parlat de les actuacions previstes per garantir la seguretat dels turistes, ja que “a partir d’ara haurem de garantir una experiència segura més enllà dels llocs populars i més concorreguts”. Per Font ara és un bon moment per promocionar altres atractius turístics que té Catalunya, com ara els seus pobles amb encant, pobles rurals o les reserves de la bioesfera de la UNESCO. “Bones opcions també per als turistes que vulguin gaudir del nostre patrimoni cultura i natural”. Finalment, el representant de l’ACT s’ha referit al nou enfocament que caldrà implantar a partir d’ara per poder “ser més flexibles als canvis i alhora mantenir Catalunya com una de les millors destinacions del món”.

Després d’aquesta xerrada inaugural, hi ha hagut una live experience per conèixer La Pedrera i trobades virtuals amb les empreses catalanes participants en el festival.

Un esdeveniment que combina el comerç de viatges amb l’experiència digital

El Dream to Travel es va iniciar el passat dilluns, 22 de juny, i s’allargarà fins divendres, 17 de juliol. Durant aquestes setmanes, es duran a terme diferents fòrums virtuals amb especialistes de renom. A més, a través d’una sala d’exposicions digital es podrà conèixer a proveïdors de viatges de tot el món o connectar-se amb expositors i visitants.

D’altra banda, es realitzaran sessions en línia sobre diferents temes com ara cultura local, gastronomia, mites i llegendes de diferents indrets...la idea és que, a més de conèixer aspectes concrets d’una destinació, es reflexioni sobre com es poden adaptar els intercanvis culturals i les trobades per a un món virtual i socialment distanciat.    

Trobareu tota la informació del Dream to Travel en aquest enllaç.

Perfil dels turistes d’Àsia Pacífic

Els turistes d’aquests països acostumen a interessar-se pels productes relacionats amb la cultura, la gastronomia, els creuers, el shopping i la pràctica d’activitats en espais naturals i a l’aire lliure. Quant a l’allotjament, el turista asiàtic escull establiments hotelers de quatre i cinc estrelles, cèntrics i a prop dels eixos comercials de prestigi. L’avió és, evidentment, el principal mitjà de transport tot i que cada vegada s’integra més en els programes els usuaris turístics de la zona d’Àsia-Pacífic la xarxa europea d’alta velocitat.